Dinox
Kotimainen liikuntavälinetoimittaja

Asiakaspalvelu: 010 200 3080 (8-16)

Megaform

Boccia Peli Megaform, Äänellä

Jokaisessa pallossa helistimen lailla toimiva äänentoisto kolmella sisäisellä minikuulalla mahdollistaa näkörajoitteisenkin havaitsemaan pallon sijoittelua ja osumia pelikentällä.

279
Tuotenumero: HS15728

Saatavuus ei tiedossa

Usein kysytyt kysymykset
Tälle tuotteelle ei ole vielä kysymyksiä

Jokaisessa pallossa helistimen lailla toimiva äänentoisto kolmella sisäisellä minikuulalla mahdollistaa näkörajoitteisenkin havaitsemaan pallon sijoittelua ja osumia pelikentällä.

Boccia äänellä on peli, jota voi pelata näkörajoitteiset kaksinpelinä, pari- tai joukkuepelinä

Tämä Boccia peli myös näkörajoitteisille mahdollisuuden nauttia tästä pelistä. Jokaisessa pallossa on sisään rakennettu järjestelmä, jossa helistimen lailla toimiva äänentoisto kolmella sisäisellä minikuulalla mahdollistaa näkörajoitteisenkin havaitsemaan pallon sijoittelua ja osumia pelikentällä.

Boccia peli on Petankin kaltainen kuulapeli, joka on kehitetty 1900-luvun loppupuolella Pohjois-Euroopassa sillä ajatuksena, että myös motorisesti rajoitteelliset kykenevät pelaamaan tätä peliä. Tämä on siis aivan loistava peli ikään ja kuntoon katsomatta. Setti sisältää loistavan vetoketjullisen olkakantolaukun, johon pallot saa nätisti järjestykseen. 

Tuotetiedot:

  • 6 punaista palloa
  • 6 sinistä palloa
  • 1 valkoinen maalipallo
  • Säilytyslaukku olkakantohihnalla
  • Pallojen materiaali on polyuretaani
  • Käsin ommellut
  • Pallojen sisään rakennetulla kolmen kuulan äänentoistolla pallot havaitsee kuulon avulla
  • Pallojen koko: 8,6 cm
  • Pallojen paino: 275 g
  • SKU: 15728

 

Pelisäännöt:

PELIN TARKOITUS JA KULKU

Pelin tarkoituksena on saada henkilökohtainen/joukkueen pelipallo tai -pallot mahdollisimman lähelle maalipalloa. Maalipalloa saa myös siirtää osumalla siihen pelipallolla. Pelipallo ja maalipallo voidaan heittää, vierittää, työntää tai potkaista pelikentälle. Ottelu ja sen ensimmäinen erä alkaa, kun tuomari antaa ensimmäisessä heittoruudussa olevalle pelaajalle luvan heittää maalipallon. Toinen erä alkaa maalipallon heitosta seuraavasta ruudusta ja näin edetään heittoruutu kerrallaan erien mukaan.

Maalipallon heiton jälkeen ensimmäisen pelipallon heittää maalipallon heittänyt pelaaja. Maalipallon heittäneen pelaajan saatua hyväksytyn pelipallon heiton (pelipallo on maali- tai välialueella), siirtyy vuoro vastustajalle, jonka jälkeen heittovuorossa on aina se pelaaja tai joukkue, jonka pelipallo on kauempana maalipallosta. Mikäli maalipallon heittänyt pelaaja ei saa hyväksyttyä pelipalloheittoa, jatkavat jäljellä olevat pelaajat niin kauan, että tulee hyväksytty heitto tai pallot loppuvat.

Jos molempien joukkueiden pallot ovat yhtä kaukana maalipallosta pelin ollessa kesken, peli jatkuu siten, että joukkueet heittävät vuorotellen kunnes muutos tapahtuu. Viimeksi heittänyt on ensiksi vuorossa. Kierros päättyy, kun kaikki pelaajat ovat heittäneet kaikki pelipallonsa. Tämä koskee myös henkilökohtaista peliä.

LOPPUTULOS

Erän voittaa se joukkue/henkilö, jonka pelipallo(t) ovat lähempänä maalipalloa kuin vastustajan pelipallo(t). Hävinnyt joukkue saa kierroksella nolla eräpistettä ja voittanut joukkue niin monta eräpistettä, kuin sillä on pelipalloja lähempänä maalipalloa verrattuna vastustajan pelipalloihin.
Jos molempien joukkueitten/henkilöiden pelipallot ovat yhtä kaukana maalipallosta, erä päättyy 1– 1. Jos kolme pelipalloa, joista kaksi on samanväristä ja yksi erivärinen, on yhtä kaukana maalipallosta, kierros päättyy 2–1 jne.

Ottelun voittaa, ja saa kaksi pistettä, se joukkue, jonka eräpisteiden ja hyvitys-pisteiden yhteissumma on suurempi, hävinnyt joukkue saa 0 pistettä. Jos yhteissumma on yhtä suuri, saa kumpikin joukkue 1 pisteen.

Kilpailun voittaa se joukkue, jolla on eniten voittopisteitä. Jos kaksi tai useampi joukkue päättyy samaan pistemäärään, voittaja ratkaistaan ensiksi eräpiste-eron perusteella, toiseksi eniten pisteitä tehneen mukaan ja kolmanneksi keskinäisten ottelujen perusteella ja neljänneksi uusintaottelun perusteella.

Jos voittajan tai jatkoon menijän selvittämiseksi tarvitaan lisäkierros(kset), menetellään seuraavasti: Tuomari vie maalipallon pilkulle. Aloittava väri arvotaan. Kun kaikki pallot on heitetty, kumman väriset pallo(t) on lähempänä, on voittaja. Jos kierros päättyy tasan, pelataan samalla tavalla tarvittava määrä lisäkierroksia voittajan / jatkoon menijän löytämiseksi.

HYVÄKSYTTY MAALIPALLON HEITTO

Maalipallon tulee jäädä maalialueelle. Maalipallon heittoa ei saa uusia. Jos maalipallo ei ylitä kokonaan välialueen ja maalialueen rajaa, heitto on hylätty ja aloitus siirtyy vastustajalle, joka joukkuekilpailussa saa valita heittäjän. Jos myös vastustaja epäonnistuu maalipallon heitossa, päättyy erä tulokseen 0–0.

Jos maalipallon heittäjä heittää pelipallon maalipallon sijasta, lasketaan se hylätyksi maalipallon heitoksi. Tällöin pelipallo palautetaan hänelle takaisin, ja aloitus siirtyy vastustajalle. Mikäli vastustajakaan ei saa hyväksyttyä maalipallonheittoa, päättyy erä 0– 0.

PELIPALLOJEN ETÄISYYDEN MITTAUS MAALIPALLOSTA

Ottelun tuomari mittaa pelipallojen etäisyyden maalipallosta. Jos pelipallo on maalipallon päällä, katsotaan sen olevan yhtä lähellä kuin sivukosketuksessa olevan pallon. Jos maalipallo on pelipallon/- pallojen päällä, ovat ne kaikki pelipallot, jotka koskettavat maalipalloa,
yhtä kaukana maalipallosta.

ULOSMENNEET PALLOT

Pallo tuomitaan ulosmenneeksi, kun se koskettaa kentän rajaviivoja sisäpuolelta kohtisuoraan ylhäältä katsottuna. Jos pallo vieriessään, ruuduista 1 tai 6 heitettynä, koskettaa rajaviivaa ja pysähtyessään on kentällä, tuomitaan pallo ulos menneeksi. Jos maalipallo joutuu pelin aikana maalialueen ulkopuolelle, se asetetaan maalialueelle pisteeseen A (kts. liite 1). Jos pelipallo on keskipisteen päällä, laitetaan ulosheitetty maalipallo lähimpään mahdolliseen näkyvään paikkaan (ei pelipallon taakse).

HEITOT VÄÄRÄLLÄ VUOROLLA / PALLOLLA

Jos joukkue/henkilö heittää väärällä vuorolla, on pelipallo mitätön ja se otetaan pois kentältä. Mahdolliset siirtymät maalipalloon tai pelipalloihin jäävät voimaan. Jos tuomari näyttää väärin, pelipallo palautetaan. Mahdolliset siirtymät maalipalloon tai pelipalloihin jäävät kuitenkin voimaan. Jos kaksi tai useampi pelaaja samasta joukkueesta heittävät yhtä aikaa, lasketaan kaikki heitetyt pallot pelatuiksi ja peli jatkuu normaalisti. Jos pelaaja heittää vastustajan pallon, heitetty pallo palautetaan vastustajalle ja heittäjältä otetaan yksi pallo pois. Mahdolliset siirtymät maalipalloon ja pelipalloihin jäävät voimaan.

YLIASTUMINEN/RAJARIKKO

Heittosuoritus määritellään seuraavasti: heitto alkaa siitä, kun pelaaja on asettunut heittoasentoon. Heittosuoritus on päättynyt, kun pelipallon on irronnut heittokädestä. Jokaisen pelaajan on heiton aikana pysyttävä heittolinjan takana. Seisaaltaan pelaavan henkilön jalkojen tulee olla kokonaan heittoruudun sisäpuolella katsottaessa kohtisuoraan alaspäin. Tämä rajarikko tarkoittaa niin etuviivaa kuin sivuviivojakin (rajarikkosääntö on siis sama kuin pallon rajarikossa).

PELIT ERI KOKOONPANOILLA
Henkilökohtaiset pelit

Ottelussa pelataan kuusi kierrosta. Henkilökohtaisessa pelissä kummallakin pelaajalla on kuusi (6) pelipalloa, kummallakin oman värisensä. Arvonnassa aloituksen saanut pelaaja pelaa ruudussa kolme (3) ja vastustaja ruudussa neljä (4) (ruudut 1 ja 2 sekä 5 ja 6 jäävät tyhjiksi).

Paripelit

Ottelussa pelataan neljä kierrosta. Joukkue muodostuu kahdesta (2) pelaajasta sekä yhdestä (1) vaihtopelaajasta. Pelaajilla on kolme (3) pelipalloa. Arvonnassa aloituksen saanut pari asettuu heittoruutuihin kaksi (2) ja neljä (4) (punaiset pallot) ja toinen pari heittoruutuihin kolme (3) ja viisi (5) (siniset pallot). Heittoruudut yksi (1) ja kuusi (6) jäävät tyhjiksi. Pelaaja ei saa vaihtaa ruutua, kun peli on alkanut. 

Joukkuepelit

Joukkue voi muodostua esim kolmesta (3) pelaajasta sekä yhdestä (1) vaihtopelaajasta. Pelaajat saavat pelata ainoastaan yhdessä (1) joukkueessa. Vaihtopelaaja voi tulla joukkueen kapteenin ilmoituksesta kesken ottelun peliin. Arvonnassa aloituksen saanut joukkue asettuu heittoruutuihin yksi (1), kolme (3) ja viisi (5) ja toinen joukkue heittoruutuihin kaksi (2), neljä (4) ja kuusi (6). Pelaaja ei saa vaihtaa heittoruutua, kun peli on alkanut.

Vaivatonta ostamista

Voit maksaa Avardalla, verkkopankkitunnuksilla, yleisimmillä luottokorteilla tai MobilePay sovelluksella. Yrityksille toimitamme myös Avardan laskulla ja kauttamme on mahdollista saada myös Leasing rahoitus. Toimituskulut alk. 5.90€ tai suoraan myymälästä 0€. Toimitamme paketteja myös suoraan kotiin ja työpaikalle.

1 - 2 päivän pikatoimitus

Vakituinen henkilökuntamme käsittelee tilauksia jatkuvasti. Ark. klo 13 mennessä jätetyt tilaukset lähtevät varastoltamme yleensä samana päivänä, ja tuotteet ovat perillä 1–2 arkipäivän kuluessa. Toimitusaikaan voivat kuitenkin vaikuttaa joidenkin tuotteiden saatavuus tai iloisesti yllättävä tilausruuhka.

Asiantuntijat apunasi

Dinox henkilöstö koostuu liikunta- ja suunnittelualan ammattilaisista, jotka ymmärtävät liikuntavälineiden ja niiden käyttöympäristön asettamat vaatimukset. Meiltä saat siis avun liikuntatilaratkaisujen ideoinnista toimivaan toteutukseen.

Dinox

DINOX.FI TARJOAA

  • Asiantuntijoiden valitsema tuotevalikoima
  • Kotimaista tuotantoa
  • Mahdollisuus räätälöityihin ratkaisuihin
  • Iso kotimainen tuotevarasto
  • Turvalliset maksutavat
  • Nopeat 1 - 2 vrk toimitukset

VERKKOKAUPAN TAKANA

Dinox Sport Oy
Y: 2541313-5
Keskikankaantie 25, 15860 Hollola
Tilaukset 8-16: 010 200 3080

Yhteystiedot

DINOX TEHTAANMYYMÄLÄ

Tehtaanmyymälämme sijaitsee Hollolassa, jossa suurin osa välineistä suoraan omalta varastolta. Tervetuloa jutuille ja välinekaupoille.

Katso lisätietoja

DINOXIN KUMPPANUUS-OHJELMA

Oletko some - tai mediavaikuttaja ja kiinnostunut yhteistyöstä Dinoxin kanssa?

Katso lisätietoja